Узагальнювальна інформація про кількість та предметність звернень громадян та інформаційних запитів юридичних осіб, а також особистого прийому громадян керівництвом ВААС за 2017 рік

За 2017 рік працівникам відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб отримано та опрацьовано 319 звернень та 34 запити на інформацію від громадян та юридичних осіб. Серед них: 147 від фізичних осіб і 206 від юридичних осіб. Із поміж заяв на адресу ВААС надходять й скарги від громадян, за 2017 рік – 16, а саме:
  • щодо видачі копії рішення;
  • щодо відсутності освітлення холу приміщення суду;
  • щодо відсутності інтернет-з’єднання на комп’ютері, який знаходиться у вільному доступі на другому поверсі у приміщенні ВААС-5;
  • щодо відсутності доступу до сайту Укрпошти на комп’ютері, який знаходиться у вільному доступі на другому поверсі у приміщенні ВААС;
  • щодо незадоволення рішенням ВААС;
  • щодо якості проведення телефонної розмови;
  • щодо неправомірних дій судді при розгляді апеляційної скарги;
  • проведення особистого прийому;
  • на дії працівників апарату ВААС-2;
  • щодо неможливості проведення особистого прийому головою суду;
  • щодо розгляду звернення.
За результатами розгляду скарг громадянам надано відповіді у письмовій формі із відповідними роз’ясненнями та усунуто недоліки про які йшлось у скаргах. Розглядаючи та опрацьовуючи інші звернення та скарги громадян, відділом в кожному конкретному випадку аналізувалась та враховувалась структура та тематика порушених у них питань, причини, які послугували надходженню скарг від громадян і як наслідок цього на оперативних нарадах відділу обговорювались шляхи надання допомоги в межах чинного законодавства та компетенції Вінницького апеляційного адміністративного суду. За результатом розгляду скарг працівниками відділу громадянам надавались відповідні роз’яснення та вживались всі заходи щодо поновлення порушених прав або задоволення їх законних інтересів. Також, слід відмітити, що протягом 2017 року, звернень, листів та запитів із Вищого адміністративного суду України, із Міністерства юстиції України, із Ради суддів адміністративних судів, із Адміністрації Президента України, із Ради суддів України, із Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, із Вищої ради юстиції України, від Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, до відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб не надходило. Проте до відділу надходили звернення які за своїм змістом не стосувались розгляду адміністративних справ судом апеляційної інстанції, а порушували питання іншого характеру: – про підстави та порядок подання апеляційної скарги. Про що надсилались відповіді, в яких роз’яснювався порядок оскарження в апеляційному порядку судових рішень відповідно до статей 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції чинній до 15.12.2017); – з приводу роз’яснення рішення суду першої інстанції про що, було надано відповіді, в яких пояснювалось, що відповідно до ч.1 ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, ухвалою роз’яснює своє рішення, тобто звертатись з цього приводу необхідно саме до судів першої інстанції, а не до Вінницького апеляційного адміністративного суду; – щодо видачі виконавчих листів в адміністративних справах, на що громадянам надавались відповіді, в яких повідомлялось, що відповідно до частини 2 статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України (у редакції чинній до 15.12.2017), виконавчий лист видається судом першої інстанції, якщо заява особи про видачу виконавчого листа надійшла після повернення адміністративної справи до суду першої інстанції; – про повернення помилково сплаченої суми судового збору, на які відділом підготовлено до органів казначейської служби та надано 24 подання. Варто уваги, що протягом 2017 року до суду надходили повторні звернення громадян, які були опрацьовані та із відповідними роз’ясненнями направлені адресатам. Також, за вказаний період на розгляд до Вінницького апеляційного адміністративного суду надійшло 34 запити на отримання публічної інформації, а саме: – щодо обрання голови суду – 1; – щодо суддів ВААС – 11; – щодо помічників суддів – 2; – щодо працівників апарату суду – 2; – щодо суддів ВААС причетних до АТО – 1; – щодо декларацій суддів ВААС – 1; – щодо відрядження суддів ВААС та їх оплати – 1; – щодо суми доходів виплачених Кузьмишину В.М. – 1; – щодо виплати премії працівникам апарату суду – 1; – заробітної плати суддів та працівників апарату суду – 1; – щодо надання штатного розпису ВААС – 2; – щодо суддів, які отримували службове житло – 1; – щодо суддів які не мають право чинити судочинство – 1; – щодо оплати праці працівників апарату суду – 1; – надання інформації по справі та копій документів – 2; – кількості розглянутих справ судом за 2016 рік та переліку суддів, якими складено присягу судді – 1; – розгляду справ стороною у яких є ПАТ «Акцент-Банк» – 1; – щодо витягу з реєстру публічної інформації – 2; – щодо засад використання автоматизованої системи документообігу у ВААС-1. За результатами розгляду на всі запити було надано відповіді у письмовій формі із відповідними роз’ясненнями. Поряд з цим відділом надано відповідь на онлайн звернення: ЧАТ 96–  щодо:
  • надання інформації по справі;
  • запису на особистий прийом;
  • щодо реєстрації справи в ДСС та інше.
Надано 9 відповідей щодо надання інформації по справі через мобільний додаток Viber. Опрацьовано 8 дзвінків щодо надання інформації по справі з телефону довіри. Також працівниками відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб забезпечується організація особистого прийому громадян керівництвом Вінницького апеляційного адміністративного суду. Протягом 2017 року на особистому прийомі у керівництва ВААС перебувало 10 громадян. Заступником голови суду Мельник-Томенко Ж.М. надано відповідні роз’яснення 2 громадянам:
  • з приводу незадоволенням рішення суду;
  • з приводу надання відео з камер відеоспостереження у приміщенні ВААС.
Керівником апарату суду Грищук І. В. надано відповідні роз’яснення 6 громадянам:
  • з приводу розгляду звернень – 4;
  • з приводу роз’яснення законодавства-1;
  • з приводу надання відео з камер відеоспостереження-1.
Заступником керівника апарату суду Кравчуком О.Ю. надано відповідні роз’яснення 2 громадянам:
  • з приводу розгляду звернення;
  • з приводу недостатньої кількості часу відведеного на судове засідання.
Всі звернення, які надходять до відділу розглядаються і вирішуються у встановлений законом строк, який визначено статтею 20 Закону України «Про звернення громадян», а саме: у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання. Діловодство за зверненнями громадян забезпечується працівниками відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб. Автоматизована реєстрація звернень громадян і облік особистого прийому громадян здійснюється шляхом заповнення реєстраційно-контрольних форм та внесення даних до автоматизованої системи документообігу «Діловодство спеціалізованих судів». Звернення за якими надано відповідь сформовані у справи та розміщені в наряди відповідно до номенклатури суду.   Начальник відділу                                                                  О. Заболотна