Узагальнювальна інформація про кількість та предметність звернень громадян та інформаційних запитів юридичних осіб, а також особистого прийому громадян керівництвом ВААС за 2016 рік

За 2016 рік працівникам відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб отримано та опрацьовано 367 звернень та 44 запити на інформацію від громадян та юридичних осіб.

Серед них: 212 від фізичних осіб і 199 від юридичних осіб.

Із поміж заяв на адресу ВААС надходять й скарги від громадян, за 2016 рік – 24, а саме:

  • щодо видачі копії рішення;
  • щодо роз’яснення законодавства;
  • щодо можливості ознайомлення з матеріалами справи та отримання копій процесуальних документів;
  • щодо відмови у складанні акту;
  • щодо можливості користування електронним цифровим підписом на комп’ютері, який знаходиться на 2 поверсі у суді, та відсутності інтернет-з’єднання (6 скарг);
  • щодо відсутності паперу у принтері, який знаходиться на 2 поверсі у суді;
  • щодо невчасного виготовлення повного тексту рішення суду;
  • щодо не направлення копії рішення суду (3 скарги);
  • щодо рішення конкурсної комісії суду;
  • щодо відсутності можливості доступу до соціальних мереж на комп’ютері, який знаходиться на 2 поверсі у суді;
  • щодо відновлення доступу до програми «Електронний суд» та внесення електронної пошти до внесеної програми;
  • щодо надання інформації у справі;
  • щодо затягування розгляду скарги;
  • щодо відкриття дисциплінарного провадження щодо суддів Вищого Господарського суду України.

 

Варто зазначити, що окрім 5 скарг, усі  зазначені вище скарги надійшли від одного громадянина.

За результатами розгляду скарг громадянам надано відповіді у письмовій формі із відповідними роз’ясненнями та усунуто недоліки про які йшлось у скаргах.

Розглядаючи та опрацьовуючи інші звернення та скарги громадян, відділом в кожному конкретному випадку аналізувалась та враховувалась структура та тематика порушених у них питань, причини, які послугували надходженню скарг від громадян і як наслідок цього на оперативних нарадах відділу обговорювались шляхи надання допомоги в межах чинного законодавства та компетенції Вінницького апеляційного адміністративного суду. За результатом розгляду скарг працівниками відділу громадянам надавались відповідні роз’яснення та вживались всі заходи щодо поновлення порушених прав або задоволення їх законних інтересів.

На адресу суду надійшло депутатське звернення щодо можливого тиску на суддів ВААС від народного депутата, за наслідками розгляду якого надано відповідь з відповідними роз’ясненнями.

Також, слід відмітити, що протягом 2016 року, звернень, листів та запитів із Вищого адміністративного суду України, із Міністерства юстиції України, із Ради суддів адміністративних судів, із Адміністрації Президента України, із Ради суддів України, із Вищої кваліфікаційної комісії суддів України, із Вищої ради юстиції України, від Урядового уповноваженого у справах Європейського суду з прав людини, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, до відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб не надходило.

Проте до відділу надходили звернення які за своїм змістом не стосувались розгляду адміністративних справ судом апеляційної інстанції, а порушували питання іншого характеру:

– про підстави та порядок подання касаційної скарги. Про що надсилались відповіді, в яких роз’яснювався порядок оскарження в касаційному порядку судових рішень після їх перегляду в апеляційному порядку відповідно до статей 210-212 Кодексу адміністративного судочинства України;

– про підстави та порядок подання апеляційної скарги. Про що надсилались відповіді, в яких роз’яснювався порядок оскарження в апеляційному порядку судових рішень відповідно до статей 185-186 Кодексу адміністративного судочинства України;

– з приводу роз’яснення рішення суду першої інстанції про що, було надано відповіді, в яких пояснювалось, що відповідно до ч.1 ст. 170 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо судове рішення є незрозумілим, суд, який його ухвалив, за заявою осіб, які беруть участь у справі, ухвалою роз’яснює своє рішення, тобто звертатись з цього приводу необхідно саме до судів першої інстанції, а не до Вінницького апеляційного адміністративного суду;

– щодо видачі виконавчих листів в адміністративних справах, на що громадянам надавались відповіді, в яких повідомлялось, що відповідно до частини 2 статті 258 Кодексу адміністративного судочинства України, виконавчий лист видається судом першої інстанції, якщо заява особи про видачу виконавчого листа надійшла після повернення адміністративної справи до суду першої інстанції;

– про повернення помилково сплаченої суми судового збору, на які надано відповіді, якими роз’яснено, що повернення помилково зарахованихкоштів здійснюється відповідно до Порядку повернення коштів, помилково або надміру зарахованих до державного або місцевих бюджетів, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 03.09.2013№ 787.

 

Варто уваги, що протягом 2016 року до суду  надходили повторні звернення громадян, які були опрацьовані та із відповідними роз’ясненнями направлені адресатам.

Також, за вказаний період на розгляд до Вінницького апеляційного адміністративного суду надійшло 44 запити на отримання публічної інформації, а саме:

  • щодо надання автобіографій суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо надання дати, термінів та місяців перебування у відрядженні голови Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо надання службового посвідчення голови Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо направлення копії апеляційної скарги;
  • щодо надання службового посвідчення судді Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо надання декларацій суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо заяви про відвід судді;
  • щодо надання переліку суддів Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо надання засвідчених копій сторінок журналу передачі справ судді;
  • щодо надання інформації про підстави винесення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху;
  • щодо надання підтвердження отримання судового збору;
  • щодо призначення та результатів розгляду адміністративної справи;
  • щодо оплати праці суддів, які не мають повноважень;
  • щодо отримання квартир суддями Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо надання завіреної копії протоколу конкурсної комісії;
  • щодо надання копій білетів та відповідей кандидатів на вакантні посади у Вінницькому апеляційному адміністративному суді;
  • щодо наявних посад працівників патронатної служби;
  • щодо надання копій з оригіналів документів;
  • щодо надання інформації про нараховану та виплачену суддям заробітну плату за 2014-2015 роки;
  • щодо надання копії ухали по справі;
  • щодо надання роздрукованих технічних записів судового засідання;
  • щодо надання штатного розпису Вінницького апеляційного адміністративного суду;
  • щодо надання інформації про розгляд апеляційної скарги.

 

За результатами розгляду на всі запити було надано відповіді у письмовій формі із відповідними роз’ясненнями.

Також працівниками відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб забезпечується організація особистого прийому громадян керівництвом Вінницького апеляційного адміністративного суду.

Протягом 2016 року на особистому прийомі у керівництва ВААС перебувало 19 громадян.

Головою суду Кузьмишиним В.М. надано відповідні роз’яснення 3 громадянам.

Заступником голови суду Мельник-Томенко Ж.М. надано відповідні роз’яснення 7 громадянам.

Заступником голови суду Гонтаруком В. М. надано відповідні роз’яснення 3 громадянам.

Керівником апарату суду Грищук І. В. надано відповідні роз’яснення також 6 громадянам.

Варто зазначити, що громадяни в ході особистого прийому залишали 2 заяви.

Всі звернення, які надходять до відділу розглядаються і вирішуються у встановлений законом строк, який визначено статтею 20 Закону України «Про звернення громадян», а саме: у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення – невідкладно, але не пізніше п’ятнадцяти днів від дня їх отримання.

Діловодство за зверненнями громадян забезпечується працівниками відділу по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб. Автоматизована реєстрація звернень громадян і облік особистого прийому громадян здійснюється шляхом заповнення реєстраційно-контрольних форм та внесення даних до автоматизованої системи документообігу «Діловодство спеціалізованих судів». Звернення за якими надано відповідь сформовані у справи та розміщені в наряди відповідно до номенклатури суду.

Щотижнево на сайті ВААС працівниками відділу висвітлюється інформація щодо кількості надходження звернень від громадян та юридичних осіб, а також щодо їх предметності.

Також відповідно до затвердженого графіку на офіційному веб-сайті суду працівниками відділу підготовлено та розміщено статті на актуальні теми.

 

За інформацією начальника відділу

по роботі зі зверненнями громадян та юридичних осіб

О. Заболотної

Теги: